10 Haziran 2020 Çarşamba

Kurumsal Marka Kimliği



Marka en basit anlatımıyla, ürün veya hizmet üreten firmaları diğerlerinden ayırt etmeye ve farkındalık oluşturmasına yarayan işaret, sembol, simge ya da slogan olup kurumsal marka kimliği de markayı ortaya koyan bir nevi markanın imzasıdır. Kurumsal kimlik, markanın görsel bütünlük açısından somutlaşmasını sağlar ve dış dünyaya doğru bir şekilde yansıtılmasına zemin hazırlar. Ancak başarılı bir marka ve kurumsal kimlik tasarımı, yalnızca iyi bir görsel kimlik oluşturularak ortaya konulamaz. Bununla birlikte iyi bir görsel olmadan da bir markanın kendini anlatması mümkün olamamaktadır. Marka ve kurumsal kimlik çalışması, sadece o kurumun kimliğini, kurumun sembollerini, logolarını, renklerini ve ürünlerini sergilemenin yanı sıra o kuruluşun değerlerini, iş yapma kabiliyetini, yönetim biçimini ve duruşunu da yansıtmaktadır.

Kurumsal marka kimliği kavramını oluşturan ögeler şu şekilde sıralanabilir:
·        Kurumsal logo veya amblem
·        Kurumsal yazı karakteri
·        Kurumsal renkler ve çizgiler
·        Basılı malzemelerdir (Antetli kağıt, fatura, kaşe, kimlik kartı, zarf, çanta, ilan, kalem, sticker, e-posta imza tasarımları vb.).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder