Marka en basit anlatımıyla, ürün
veya hizmet üreten firmaları diğerlerinden ayırt etmeye ve farkındalık
oluşturmasına yarayan işaret, sembol, simge ya da slogan olup kurumsal marka kimliği de markayı
ortaya koyan bir nevi markanın imzasıdır. Kurumsal kimlik, markanın görsel
bütünlük açısından somutlaşmasını sağlar ve dış dünyaya doğru bir şekilde yansıtılmasına
zemin hazırlar. Ancak başarılı bir marka ve kurumsal kimlik tasarımı, yalnızca
iyi bir görsel kimlik oluşturularak ortaya konulamaz. Bununla birlikte iyi bir
görsel olmadan da bir markanın kendini anlatması mümkün olamamaktadır. Marka ve
kurumsal kimlik çalışması, sadece o kurumun kimliğini, kurumun sembollerini,
logolarını, renklerini ve ürünlerini sergilemenin yanı sıra o kuruluşun
değerlerini, iş yapma kabiliyetini, yönetim biçimini ve duruşunu da yansıtmaktadır.
Kurumsal marka kimliği kavramını oluşturan ögeler şu
şekilde sıralanabilir:
·
Kurumsal
logo veya amblem
·
Kurumsal
yazı karakteri
·
Kurumsal
renkler ve çizgiler
·
Basılı
malzemelerdir (Antetli kağıt, fatura, kaşe, kimlik kartı, zarf, çanta, ilan,
kalem, sticker, e-posta imza tasarımları vb.).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder